Theses of our graduate students

An important part of our work consist in supporting the research done by graduate students of the member Institutions. The knowledge gathered in BRT+ CoE provides a synergy that contributes to this education process. You can visit the resulting products below.

Year Student Title University Supervisor
2017 Juan Pablo Sepúlveda Análisis del efecto en el transporte público de esquemas de pago al operador basados en variables operacionales (Master’s thesis) Pontificia Universidad Católica de Chile Patricia Galilea
2017 Pablo Guarda A psicological approach to understand decisions abput time in public transport. Evidence from lab experiments in London, UK and Santiago, Chile. (Master’s thesis) University College London Nigel Harvey
Paula Parpart
Juan Carlos Muñoz
2017 Nicolás García Modelos basados en datos GPS para determinar la no detención de buses en paraderos (Master’s thesis) Pontificia Universidad Católica de Chile Juan Carlos Herrera
2017 Pablo Guajardo Uso conjunto de smartcard y detecciones wifi para estimar información operacional de un sistema de transporte público en tiempo real (Master’s thesis) Pontificia Universidad Católica de Chile Juan Carlos Herrera
2017 Nicolás Pavón Tarificación y provisión de infraestructura vial y servicios de transporte público: El impacto de diferentes mecanismos de financiamiento. (Master’s thesis) Pontificia Universidad Católica de Chile Luis Rizzi
2017 Guillermo Soto Un algoritmo bi-nivel de diseño de servicios limited-stop con asignación determinística y estocástica (Master’s thesis) Pontificia Universidad Católica de Chile Homero Larraín, Juan Carlos Muñoz
2017 Anson Stewart Advancing Accessibility: Public Transport and Urban Space (PhD thesis) Massachusetts Institute Of Technology Christopher Zegras y Jinhua Zhao
2017 Gonzalo Suazo Caracterización del desplazamiento de las actividades en Santiago de Chile en 1990-2015: Impacto en los tiempos de viaje en la ciudad y sus campamentos (Master’s thesis) Pontificia Universidad Católica de Chile Juan Carlos Muñoz
2016 Constanza Danés ¿De qué factores depende la evolución de la regularidad de los intervalos de un servicio de buses? Caso Transantiago (Master’s thesis) Pontificia Universidad Católica de Chile Juan Carlos Muñoz
2016 Diego García ¿Qué más hay detrás de la evasión en el transporte público? Un enfoque econométrico. (Master’s thesis) Pontificia Universidad Católica de Chile Juan Carlos Muñoz
2016 Isidora Navarro Valoración de atributos urbanos en un corredor de buses a través de preferencias declaradas. (Master’s thesis) Pontificia Universidad Católica de Chile Patricia Galilea, Ricardo Hurtubia
2016 Markus Niehaus Accesibilidad y Equidad: Herramientas para ampliar la evaluación social de proyectos de transporte (Master’s thesis) Pontificia Universidad Católica de Chile Patricia Galilea, Ricardo Hurtubia
2015 Ignacio Abud Modelos de elección de paradero, modo y ruta para herramientas de planificación de transporte público. (Master’s thesis) Pontificia Universidad Católica de Chile Juan de Dios Ortúzar,
Juan Carlos Muñoz
2015 Szu-Han Chen ) The Relationship between Rail Transit Ridership and Built Environment and Transportation System. (Master’s thesis) Massachusetts Institute Of Technology Christopher Zegras
2015 Pablo Guarda ¿Qué más hay detrás de la evasión en el transporte público? Un enfoque econométrico. (Master’s thesis) Pontificia Universidad Católica de Chile Patricia Galilea, Juan de Dios Ortúzar
2015 Yafei Han Temporal transferability assesments of vehicle ownership models and trip generation models for Boston Metropolitan Area (Master’s thesis) Massachusetts Institute Of Technology Christopher Zegras, Mikel Murga
2015 Nikolas Julio Aplicación de algoritmos de aprendizaje estadístico para predecir velocidades de buses con información en tiempo real. (Master’s thesis) Pontificia Universidad Católica de Chile Ricardo Giesen
2015 Francisco Proboste Comparación de redes de BRT abierto y BRT cerrado en ciudades de tamaño intermedio (Master’s thesis) Pontificia Universidad Católica de Chile Juan Carlos Muñoz
2015 Sebastián Tamblay Modelo de inferencia zonal basado en información observada en paraderos de transporte público. (Master’s thesis) Pontificia Universidad Católica de Chile Patricia Galilea,Juan Carlos Muñoz
2015 Natan Waintrub Disposición a recibir incentivos para desarrollo inmobiliario en densidad en torno a estaciones de metro y corredores de buses. (Master’s thesis) Pontificia Universidad Católica de Chile Juan de Dios Ortúzar,
Luis Rizzi
2014 Rinal Chheda Negotiating the Neighborhood: Modeling the Relationship Between Built Environment and Transit Choice(PhD thesis) Pontificia Universidad Católica de Chile Christopher Zegras
2014 Paul Michael Knapp Sincronización de itinerarios de buses en redes de gran tamaño (Master’s thesis) Pontificia Universidad Católica de Chile Ricardo Giesen, Juan Carlos Muñoz
2014 Sebastián Raveau Modelling mode and Route Choices on Public Transport Systems (PhD thesis) Pontificia Universidad Católica de Chile Juan Carlos Muñoz
2014 Fizzah Sajjad Mega-Project Politics: The Evolution of Lahore’s First BRT Corridor. (Master’s thesis) Massachusetts Institute Of Technology Christopher Zegras
2014 Anson F. Stewart Visualizing Urban Accessibility Metrics for Incremental Bus Rapid Transit Projects (Master’s thesis) Massachusetts Institute Of Technology Frederick P. Salvucci and P. Christopher Zegras
2013 Onésimo Flores Expanding transportation planning capacity in cities of the global south: Public-private collaboration and conflict in Chile and Mexico (PhD dissertation) Massachusetts Institute Of Technology Diane Davis
2013 Daniel Hernández Comparación de distintos esquemas de control de regularidad de buses en un corredor multi-servicio (Master’s thesis) Pontificia Universidad Católica de Chile Juan Carlos Muñoz
2013 Homero Larraín Diseño de Servicios Expresos para Buses (PhD thesis) Pontificia Universidad Católica de Chile Juan Carlos Muñoz
2013 Pedro Lizana Modelos conjuntos de elección de modo y hora de inicio del viaje con datos combinados de preferencias reveladas y declaradas. (Master’s thesis) Pontificia Universidad Católica de Chile Juan de Dios Ortúzar
2013 Anna C. Matías Evaluation of Bus Priority Strategies for BRT Operations (Master’s thesis) Massachusetts Institute Of Technology Koutso-poulos, H. and Murga, M.E.
2013 Gabriel Sánchez-Martínez Running time variability and resource allocation: a data-driven analysis of high-frequency bus operations (Master’s thesis) Massachusetts Institute Of Technology Harilaos Koutsopoulos, Nigel H.M. Wilson
2013 Paula Santos Método de calibração de um modelo veículo seguidor para BRT e ônibus em corredor segregado (Master’s thesis) Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Porto Alegre Luis Antonio Lindau
Gonçalo Calado PhD Technical University of Lisbon
German Freiberg MSc Technical University of Lisbon
Ana Galelo PhD Technical University of Lisbon
2012 Zheng Li The Role of Alternative Behavioural Theories in Valuing Travel Time Savings and Travel Time Variability (PhD thesis) The University of Sydney David Hensher
2012 Felipe Ortiz Implementación de modelo para control de intervalos a buses en un corredor de pistas exclusivas en el simulador BRT EMBARQ (Master’s thesis) Pontificia Universidad Católica de Chile Ricardo Giesen
2012 Alejandro Tirachini Multimodal pricing and the optimal design of bus services: new elements and extensions (PhD thesis) University of Sydney David Hensher
2011 Francisco Bahamonde Predicción con modelos híbridos de elección discreta: El rol de atributos tangibles en la definición de variables latentes. (Master’s dissertation) Pontificia Universidad Católica de Chile Juan de Dios Ortúzar
2011 Dongchen Dai Evaluation of the Traffic Control System of Open Bus Rapid Transit Corridors: An Application to the City of Guangzhou (Master’s dissertation) Technical University of Lisbon Luis Martinez
2011 Felipe Delgado Control de intervalos entre buses con información en tiempo real considerando restricción de capacidad (PhD thesis) Pontificia Universidad Católica de Chile Juan Carlos Muñoz
2011 Felipe Zúñiga Estimación y predicción de matrices dinámicas de viaje sobre un corredor de transporte público, utilizando datos históricos e información en tiempo real. (Master’s thesis) Pontificia Universidad Católica de Chile Juan Carlos Muñoz